شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۰
انتشار «نهج الفصاحه» در چين

مجموعه كلمات قصار پيامبر اكرم(ص) در کتاب «نهج الفصاحه» به كوشش رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ایران با زبان چینی و متن عربی در پكن چاپ و منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، كتاب «نهج‌الفصاحه» دربردارنده كلمات قصار رسول اكرم(ص)، از سوي سلیمان بای، فارغ‌التحصیل دانشگاه مشهد ترجمه شده است.

هزار نسخه از اين كتاب از طریق کتابفروشی‌های معتبر در سطح کشور چین توزیع مي‌شوند و تعدادی نیز توسط رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ایران به مراکز و موسسه‌های فرهنگی، کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی اهدا خواهند شد.

كتاب نهج الفصاحه، مشتمل بر روایات و كلمات حضرت پیامبر اكرم(ص) است و در دو قسمت احادیث و خطبه‌ها، تنظیم شده است. علت نام‌گذاری این مجموعه به نهج الفصاحه به دليل حدیث پیامبر اكرم(ص) است كه فرموده‌اند؛ «انا افصح العرب» من فصیح‌ترین فرد عرب هستم. مولف، سخنان پیامبر را در موضوع فضیلت و اخلاق آورده و از آوردن احادیث فقهی و ... خودداری كرده است. 

بعضی از كلمات این مجموعه در ردیف كلمات قصار علی‌بن ابی طالب(ع) نقل شده‌اند و در بعضی موارد در مفهوم، معنی و حتی لفظ شبیه هم‌اند. در این مجموعه 3227 حدیث و 16 خطبه از پیامبر(ص) جمع‌آوری شده‌اند. 
 
کتاب «نهج الفصاحه» از سوي موسسه انتساراتی شیان جوانگ شو جی در پکن در شمارگان 2500 نسخه و 458 صفحه چاپ و منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط